Lori Surat Khabar Lama

02 Mac 2011

Pembahagi Baju


Salam dan hai

Kdang-kadang kesian tengok D, terbongkok-bongkok cari baju dia dalam almari bilik saya. Tak kira lagi, dia nak cari baju kerja mana yang dah gosok ke belum (Walau dah banyak kali bagitau, yang dah gosok di sebelah kanan, yang belum disebelah kiri, tapi dia tetap nak tengok gak yang sebelah kiri kalau-kalau saya tersilap letak). Nak buat macam mana, masih menumpang dirumah ibu dan malangnya, baju saya mendominasi separuh daripada almari tu (Ok, tipu, lebih daripada separuh kot :P)

Tak terfikir kalau-kalau ada teknik penyusunan yang efektif dan memudahkan D. Sampai la terjumpa gambar ni





Boleh DIY--itu yang penting!! Maka, amat mahukan idea ini untuk almari baju kami nanti. Senang D nak cari baju lengan pendek, baju basahan, kemeja kerja, dan macam-macam lagi la. Pasal saya tak tahu macam mana susunan baju dia kat rumah mak dia dulu, maka rasanya, baik saya mulakan dengan teknik saya sendiri.

D seorang yang cepat belajar. Mesti dia boleh sesuaikan diri.

Tiada ulasan: