Lori Surat Khabar Lama

04 September 2013

Ruang Makan Khas untuk Kanak-kanak

Salam dan hai

Minggu lepas, abang saya ada buat makan-makan adik beradik.

Yang paling menarik, adalah idea kakak ipar saya ni



Kak Ana kata, dia asingkan meja dewasa dengan kanak-kanak pasal kerusi tak cukup untuk semua duduk. Tapi saya sangat suka tengok Dyzhwar bersosial dengan sepupu-sepupunya, sangat gembira dan bersemangat dia. Malah Izzati, sepupu Dyzhwar yang muda 3 bulan daripada Dyzhwar, pun bersungguh-sungguh makan dengan penuh adab, menjadikan kakaknya dan abang sepupunya sebagai rujukan. Memang riuh meja mereka berborak *dalam bahasa masing-masing.

Saiz meja, ketinggian kerusi dan peralatan makanan semuanya sesuai dengan saiz badan mereka. Sangat-sangat comel. Buat saya terfikir, nak buat perkara yang sama kalau saya ada nak buat makan-makan kat rumah saya, memandangkan kerusi makan kami terlalu tinggi untuk kanak-kanak. 

Cuma, mereka makan hanya dalam 10 minit awal, kemudian semua tinggalkan meja kecuali Echa untuk bermain. 

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nanti belikan set dapur dan peralatan dr ikea yg mcm Xora ckp kt akak supaya dyzwar terasa mcm dia di dapur sendiri.

;)

Nana Aris berkata...

salam,

a very good idea indeed..kena start ajar my son table manners ni..hehe


Btw, kalau berminat dengan supplement from Shaklee saya ada buat promo ESP Shaklee..do visit my blog ye
http://ainasuraya.blogspot.com/2013/09/promo-shaklee-esp.html

thanks!

Bunda_nora berkata...

salam ukhuwah dan salam perkenalan dari bunda...

trinity berkata...

setuju sekali! makanya kita harus tinggal di rumah yg kita idamkan kalau memang bisa, kaya aku idamannya rumah minimalis di depan danau kaya di www.citralakesawangan.com/?p=1405