Lori Surat Khabar Lama

22 November 2012

Idea untuk Blackboard Wall Decal

Salam dan hai

Semalam saya ada update tentang projek signage bilik permainan Dyzhwar menggunakan Blackboard Wall Decal.

Patutnya malam tadi, saya dah mulakan dengan projek labeling untuk barang-barang dalam stor ni

Sumber

Tapi, saya tertidur masa susukan Dyzhwar. Sedar-sedar dah pukul 5 pagi, kena bangun untuk masakkan bubur Dyzhwar. Biasanya kalau saya tertidur, saya akan terjaga dalam pukul 3-4 pagi cam tu, jadi boleh la juga teruskan dengan projek rumah, tapi kali ni, mungkin terlalu penat, tidur sampai ke pagi.

Memandangkan takde hasil yang nak dikongsikan, jadi saya nak kongsikan idea yang terhasil daripada blackboard wall decal ni. Saya amik gambar ni semua daripada Pinterest. 

Banyak sangat idea yang ada di Pinterest. Ni antaranya: bingkaikan blackboard wall decall. Idea ni mudah. Letak dalam bingkai gambar untuk fungsi yang fleksibel. 







Kat gelas pun cantik tapi rasanya 3 daripada 4 gambar di bawah ni (kecuali gelas warna merah tu) tak pakai wall decal, tapi DIY cat chalkboard rasanya. Tu yang sekata aje.





Kalau nak buat kalendar keluarga atau senarai menu, rasanya belum lagi praktikal untuk kami kot. Baik saya tulis dalam handset aje dulu. Tapi letak kat post ni pasal idea ni best



 




Melabel makanan untuk jamuan pun cam best gak. 







Kalau saya ada placemat lama atau dulang lama, boleh jadikan camni. tapi saya takde placemat lama, jadi takde sebab nak buat. Maka saya simpan dulu idea ni








Suka projek ni tapi belum sesuai untuk Dyzwar lagi kot.






Pilihan projek memang banyak, tapi takde la semua saya nak cuba. Tapi yang pasti, projek-projek di bawah ni saya akan cuba laksanakan. Memang itu pun tujuan asal masa saya beli wall decall ni.

Melabel













Dan fokus dulu kepada projek yang betul-betul penting seperti ruang untuk tulis senarai barang-barang dapur






Dua perkara ni akan saya cuba laksanakan: melabel barang-barang dalam stor saya dan tampalkan senarai barang dapur. Tak tau nak letak chalkboard tu kat mana untuk senarai barang dapur, sama ada di badan peti ais atau di dalam kabinet. Kena dapatkan kebenaran tuan tanah a.k.a D nampaknya dulu.


Harap hari ni pun tak terlalu penat, dapat la mulakan projek wall decal ni insyaAllah




4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

byknye ideaaaaaa

menn berkata...

Nice..kat mana ade jual ye?

Xora berkata...

saya beli ni masa ada promosi di Group on. kalau kat kedai biasa2 saya kurang pasti la menn

Reen Tart Nenas berkata...

aku ada jumpa frame gambar kosong (belum ada cermin) kat ssf. almost nak beli, tp last2 aku beli yg aku ada skang. bingkai merah. if ko nak guna frame, maybe ko bleh tgk kat ssf puchong tu. lawo. kaler putih.