Lori Surat Khabar Lama

06 April 2012

Masalah Rumah

Salam dan hai

Mana-mana rumah pasti akan ada masalah, baik rumah baru mahupun lama. Kalau takde masalah, itu bukan rumah --eh?

Nak tepek gambar bilik air dalam master bedroom, kena tanggal semua pasal ada leaking, yang terus ke ruang tamu. So tak best. Sementara masih dalam waranti, jadi kena guna sampai lunyai kontraktor ni.



Habis satu rumah berhabuk. Minggu ni nak pasang tiles katanya.

Pengajaran yang saya belajar: Mandi bilik air bawah tiba-tiba menjadi pengalaman yang menakutkan untuk saya. Mandi yang 10 minit, boleh jadi 3minit sahaja, gara-gara takut. Takut lipas, takut pochong, takut Ju-On. semua ada.

Orang yang tinggal kat rumah besar-besar tu, agak-agaknya mesti orang yang berani-berani belaka. Jauh kot nak ke dapur daripada bilik tidur. Pasal tu saya sanggup letak air botol satu biji kat dalam bilik tidur pasal takut nak gi dapur sorang-sorang

3 ulasan:

Reen Tart Nenas berkata...

aku plan mahu buat mini bar kat atas. pasal aku rs aku lebih penakut dari ko. bila azreem outstation pun, abes seme lampu aku bukak and tido dlm lampu terpasang juge.

Putri Qaseh berkata...

Rumah double-storey atau bertingkat2 mcm apartment or kondo mmg selalu ade masalah ni, ape yg awk boleh buat check sebelum kerja2 tiling dibuat contractor tu seal tak dgn waterproof membrane?penting untuk rumah bertingkat ni, mase saya jage projek buat kondo setiap bhgn yg "berair" toilet, balkoni mmg letak waterproof membrane ni...Just sharing :)

Anna Da Lady berkata...

awak msaih bernasib baik sebab bend ani disedari masa masih dalam waranti.. saya after 4 years baru sedar. sebab tahun 1 dan ke 2, penyewa duduk. terpaksala lepas ni baik sendiri kes bocor ni :(