Lori Surat Khabar Lama

22 Mac 2011

Tempat Letak Kunci


Salam dan hai

Saya memang mencari idea nak jadikan tempat letak kunci. Kalau disenaraikan, kami perlukan tempat untuk letak kunci bagi:
1. set kunci rumah D
2. set kunci rumah saya
3. set kunci kereta D
4. set kunci kereta saya + set kunci rumah ibuayah
5. set kunci rumah makayah D
6. Master key

Jadi, paling kurang, kami perlukan 6 tempat untuk letak kunci-kunci kami. Saya memang tak mahu tempat letak kunci yang boleh dibeli kat kedai pasal saya rasa macam tak praktikal. Dilebihkan rupa daripada fungsi. Besar dan makan ruang. Lagipun, saya tak mahu jadikan tempat letak kunci ni sebagai hiasan. Bahaya, perkara penting sebegini, dijadikan bahan tayang.

Lokasi nak letak tempat kunci sudah ada. Cuma idea untuk tempat letak kunci itu sahaja masih belum diputuskan.

Saya punya idea, nak jadikan bingkai gambar Ikea hadiah kahwin hari tu, sebagai tempat letak kunci. Dah cakap kat D, tapi dia tak dapat nak bayangkan saya nak DIY macam mana. Saya pun susah nak terangkan pada D melalui cakap. Kena tunjuk baru jelas.

Sampai la baru-baru ni, saya terjumpa gambar ni!



Lebih kurang macam ni la idea saya! ada gak orang buat macam ni. Cuma idea saya, bingkai gambar tu memang sudah ada 5 bahagian berlainan, jadi nak letakkan paku/ penyangkut terus pada bahagian-bahagian tu. Kemudian label ikut kategorinya. Kunci master key kena la letak di bingkai yang lain pasal tu kunci utama.

Nak kena DIY! Suka dapat gunakan otak bekerja sikit.








Tiada ulasan: